اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

تفاوت نسخه جهانی و نسخه چینی Mi band 5

Xiaomi MI Band 5 دستبند هوشمند جدید شیائومی است و قابلیت ها و ویژگی های جدید و پیشرفته ای را برای کاربران به ارمغان آورده است و این محصول به جدیدترین ویژگی ها مجهز است که می توان از آن به عنوان سنسور سطح اکسیژن خون نیز یاد کرد.

دستبند تناسب اندام Mi Band 5 در تاریخ 11 ژوئیه سال 2020 در چین و بازار جهانی عرضه می شود و در دسترس مشتریان سراسر جهان قرار خواهد گرفت. از ویژگی های بارز دستبند تناسب اندام هوشمند Mband 5 می توان به سنسور ضربان قلب ، فشار سنج ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ 3 محوره ، لرزش ، تشخیص خوردگی مادون قرمز ، ساعت ، میکروفون ، دستیار صوتی Xiao Ai ، کنترل دوربین ، کنترل موسیقی ، قابلیت یافتن تلفن ، قطع صدا اشاره کرد. تلفن ، قفل تلفن و لپ تاپ های Xiaomi ، هشدارهای تماس و پیام ، اعلان های شبکه های اجتماعی ، تایمر ، بیدار شدن ، تشخیص سایش تماشا ، گزارش های هواشناسی.

اول از همه ، ما نسخه های جهانی و چینی را مقایسه خواهیم کرد که تفاوت های زیادی بین این دو مدل نشان می دهد ، اما از نظر طراحی کاملاً مشابه هستند. دو تفاوت عمده بین این دو مدل وجود دارد که شاید خالی از لطف نباشد.

اول از همه ، باید بگوییم که زبان رسمی و اصلی شروع کار در نسخه چینی قطعاً چینی است و زبان اصلی برای شروع نسخه جهانی انگلیسی است که البته در هر دو دستگاه و حتی از طریق تلفن هوشمند قابل تغییر است .

در نسخه چینی NFC در تاریخ 5 مه ، دستیار صوتی XiaoAI را می بینیم که در نسخه جهانی در دسترس نبود. تفاوت عمده دیگر نسخه چینی با سایر مدل ها این است که اگر از لپ تاپ شیائومی استفاده می کنید ، می توانید به راحتی لپ تاپ را در نسخه چینی این دستبند هوشمند باز کنید.

در واقع ، برای دسترسی به این ویژگی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Mi Blaz Unlock را از طریق فروشگاه مایکروسافت بارگیری و نصب کنید و از ویژگی های آن برای باز کردن قفل لپ تاپ خود استفاده کنید. البته شایان ذکر است که برای استفاده از این ویژگی ، باید از دو دستگاه به حساب شیائومی خود متصل شوید.

تفاوت Xiaomi Mi Band 5 در نسخه های NFC و چینی از نظر عملکرد نیز بود. یکی از تفاوت ها شکل و شمایل کلید Home است ، که در نسخه چینی کلید Home به شکل حرف O است ، در حالی که در نسخه چینی NFC ، شکل کلید مخالف حرف است U.

از طرف دیگر ، نسخه چینی NFC ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته تری را به ارمغان می آورد که برای بهبود عملکرد در خانه های هوشمند استفاده شده است. در واقع ، China NFC نسخه 5 با خانه های هوشمند و دستگاه های هوشمند سازگارتر است و کنترل بیشتری بر روی محصولات مختلف خانگی خواهد داشت.

البته این سازگاری فقط در محصولات با نام تجاری شیائومی دیده می شود و توسط مارک های دیگر در این زمینه پشتیبانی نمی شود. به عنوان مثال ، این دستبند هوشمند شیائومی با برنامه Mi Home سازگار است و عملکرد خوبی در این زمینه به کاربران ارائه می دهد.

نسخه چینی NFC که در ایران نیز موجود است از دستیار صوتی XiaoAI استفاده می کند و از طریق این دستیار صوتی می تواند از طریق دستورات صوتی به راحتی دستگاه های هوشمند خانه را کنترل کند. در نتیجه نیازی به استفاده از تلفن هوشمند خود برای کنترل لوازم خانگی ندارید.

اما فراموش نکنید که استفاده از این ویژگی فقط در دستگاه های شیائومی امکان پذیر است. از طرف دیگر ، یکی از بدترین موارد در مورد این ویژگی پشتیبانی از زبان چینی است. در واقع دستیار صوتی XiaoAI فقط از زبان چینی پشتیبانی می کند ، بنابراین نمی تواند دستورات انگلیسی را اجرا کند.

با این حال ، ممکن است در آینده از این ویژگی به زبان انگلیسی استفاده کنیم. سرانجام ، نتیجه می گیریم که توانایی پشتیبانی از دستیار صوتی XiaoAI و کنترل دستگاه های خانه هوشمند فقط برای کاربران چینی مفید خواهد بود و در سایر کشورها مانند ایران قادر به استفاده از این خدمات نیستند.

 

مقایسه Xiaomi Mi Band 5 در سه نسخه از NFC 5 جهانی ، چین و چین

سایر ویژگی های نسخه چینی NFC شامل تنظیمات ، کارت خواندن و کد اسکن است که برای مترو ، اتوبوس ، ورودی و موارد مشابه در شهرهای هوشمند مفید خواهد بود. اما این ویژگی در حال حاضر فقط مربوط به چین است و سایر کشورها نمی توانند از آن استفاده کنند.

به این دلیل که کشورهای مختلف هنوز از زیرساخت های هوشمند استفاده نکرده اند و کشورها هنوز آماده استفاده از این قابلیت های هوشمند نیستند. اما در آینده این ظرفیت مطمئناً به مرور گسترش خواهد یافت و در دسترس بسیاری از کشورهای دیگر جهان از جمله ایران قرار خواهد گرفت.

منبع  اصلی خبر


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۳:۱۶ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.