اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

به کودکان بیاموزید که چگونه استفاده از وقت فناوری را مدیریت کنند

این روزها در عصری هستیم که بیش از نیمی از وقت خود را صرف تلویزیون یا تلفن های هوشمند ، تبلت ها و سرانجام لپ تاپ می کنیم و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نباید فراموش کرد که این تجهیزات برای رفاه و بهبود کیفیت زندگی فراهم شده است ، اما اکنون به جایی رسیده است که کیفیت زندگی افراد ، به ویژه کودکان ، روز به روز رو به زوال است.

تحقیقات نشان می دهد تعیین زمان استفاده کودکان از فناوری بهترین تصمیم است. در واقع ، آنها باید مدت زمان مشخصی را برای استفاده از فناوری اختصاص دهند و حتی اگر این کار آنها را آزار می دهد ، نباید در طول روز از آن استفاده کنند. از یک طرف استفاده صحیح از این تجهیزات باید به افراد حرفه ای آموزش داده شود تا آنها روز خود را به طور کامل اشغال نکنند و از طرف دیگر با توجه به گروه سنی آنها محتوای مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

در نتیجه ، ما باید گام هایی برای مدیریت استفاده از فناوری ، به ویژه برای کودکان برداریم ، زیرا این تجهیزات و البته این فناوری ، قسمت بزرگی از زندگی کودکان را هدر داد و فرصتی برای یادگیری یا سایر کارهای مهم باقی نگذاشت. در نتیجه ، شما باید به عنوان والدین در قبال این امر مسئولیت پذیر باشید.

از طرف دیگر ، خیره شدن به صفحه های مختلف باعث ضعف و آسیب به چشم می شود و در واقع منجر به استفاده بیش از حد چشم می شود. به گفته پزشکان ، خیره شدن به صفحه نمایش در طولانی مدت منجر به مشکلات تمرکز چشم ، خشکی چشم ، خستگی چشم و پیری زودرس چشم می شود.

مطالعات نشان داده است که استفاده بیش از حد از فناوری و خیره شدن به صفحات مختلف اثرات منفی بسیاری بر همه به ویژه کودکان خواهد داشت. این تأثیرات منفی غالباً ذهنی است و در بعضی موارد باعث اختلالات جسمی مانند غذا خوردن و چاقی می شود. همچنین ، این فناوری ها مانع رشد ذهنی کودکان در اوایل نوجوانی و نوجوانی می شوند.

برخی از برنامه ها وجود دارند که به عنوان مثال زمان استفاده از تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی را مدیریت می کنند و شما می توانید از این برنامه ها برای کاهش استفاده از کودکان استفاده کنید ، مانند برنامه های Time Screen یا Quality time.

همچنین می توانید ساعات خاصی را فقط برای خیره شدن به صفحه های مختلف از جمله تلویزیون ، تلفن یا مانیتور اختصاص دهید. بهتر است تمرین کنید و به جای هدر دادن لحظه های زندگی در این راه ، فعالیت های هنری ، مطالعه یا حتی کارهای بیشتری انجام دهید.

آکادمی کودکان AAP توصیه می کند نوزادان کمتر از 24 ماه از این فناوری استفاده نکنند. این استفاده باید پس از 24 ماه کاملاً کنترل شود. زمان تعیین شده توسط سازمان به عنوان زمان استفاده از این فناوری 1-2 ساعت در روز است ، بنابراین این زمان برای کودکان کافی است و بیش از این زمان توصیه نمی شود.

منبع


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۳:۲۶ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.