اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

SK Hynix اولین ماژول های DDR5 DRAM خود را روانه بازار می کند

ما چندین سال است که در مورد نسل بعدی RAM اطلاعاتی نداریم ، اما اکنون زمان آزمایش آن فرا رسیده است ، زیرا شرکت کره ای SK Hynix رسما معرفی اولین ماژول های DDR5 DRAM خود را اعلام کرده است.
اولین این ماژول ها برای عموم مردم ، از جمله گیمرها در دسترس نخواهد بود و در عوض در مکان هایی با اشتراک اطلاعات گسترده ، هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و سایر کاربردهای تجاری استفاده می شود.
این شرکت گفته است که RAM DDR5 از سرعتی بین 4800 تا 5600 مگاهرتز پشتیبانی می کند و در حدود 1.8 برابر سریعتر از سری DDR4 اورکلاک شده خواهد بود. طبق گفته این شرکت کره ای ، با وجود افزایش سرعت در نسل جدید روما ، این واحدها قادر به کار با ظرفیت 0.1 ولت کمتر از نسل قبلی هستند.
علاوه بر این ، SK Hynix دارای یک کد تصحیح خطا یا به اختصار ECC با این تراشه ها است که به شما اجازه می دهد خطای 1 بیتی را به طور خودکار اصلاح کرده و پایداری برنامه را 20 برابر افزایش دهد.
در حالی که به ظرفیت ماژول DDR5 اشاره ای نشده است ، SK Hynix اعلام کرد که می تواند به تدریج از طریق فناوری TSV ماژول 256 گیگابایتی بسازد.
در توسعه نسل جدید RAM ، اینتل با همتای کره ای خود همکاری نزدیک داشته است و طبق گفته معاون رئیس غول جهانی تراشه ، اینتل تراشه های DDR5 را برای دستیابی به اهداف عملکردی با شرکت کره ای طراحی و آزمایش کرده است. .
در ماه آوریل ، گزارشی شنیدیم که SK Hynix در حال آماده سازی ماژول های DDR5 مصرف کننده 8400 مگاهرتز در 8400 مگاهرتز است که هر کانال RAM از نظر تئوری به 67.2 گیگابایت در ثانیه می رسد که بسیار بالاتر از حداکثر پهنای باند 25 است ، 6 گیگابایت بر ثانیه برای RAM DDR4 است. .
نقشه راه درز شده AMD نشان می دهد که پشتیبانی از RAM DDR5 در سال 2022 در کنار آخرین نسل پردازنده ها و APU های این شرکت در دسترس خواهد بود. این محصولات احتمالاً براساس معماری ZEN 4 ساخته خواهند شد.

http://7gandom.b88.ir/post-173563.html


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۷:۵۲ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.