اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

مایکروسافت مجوز انحصاری استفاده از مدل پردازش زبان GPT-3 را دریافت می کند

طبق توافق جدیدی با OpenAI ، مایکروسافت مجوز انحصاری استفاده از مدل پردازش زبان GPT-3 را در محصولات خود گرفت.

OpenAI در ژوئیه سال جاری نسخه آزمایشی محدودی از مدل پردازش زبان GPT-3 را منتشر کرد. این برنامه مجهز به هوش مصنوعی دارای قابلیت های بسیار بالایی است که یکی از آنها ایجاد مقاله های پیچیده با متن کوتاه است.

OpenAI با انتشار 1757 پارامتر ، نرم افزار ثبت اختراع مدل پردازش زبان GPT-3 مایکروسافت را منتشر کرد و گفت: GPT-3 قدرتمندترین مدل رابط برنامه نویسی برنامه (API) این شرکت است.

مایکروسافت حق ثبت اختراع این مدل پردازش زبان را فرصتی عالی برای ارتقا قابلیت های پلتفرم Azure و هموار سازی محصولات و خدمات جدید توصیف کرده است.

OpenAI می گوید که معامله با مایکروسافت تاثیری در دسترسی GPT-3 از طریق API این شرکت ندارد و کاربران فعلی و آینده می توانند ساخت برنامه های خود را ادامه دهند. با این وجود دریافت مجوز انحصاری به چه معناست؟

سخنگوی مایکروسافت می گوید این حق ثبت اختراع به شرکت اجازه می دهد تا به نشانه های GPT-3 دسترسی پیدا کرده و از آنها در محصولات و خدمات این شرکت استفاده کند.

از طریق توضیحات فوق ، شرکت ها و محققان هنوز هم می توانند از طریق OpenAI API به GPT-3 دسترسی پیدا کنند ، اما مایکروسافت می تواند از این مدل پردازش پیچیده زبان نهایت استفاده را ببرد.

هنوز جزئیات برنامه مایکروسافت برای استفاده از این فناوری مشخص نیست اما مشخص است که این شرکت توانایی واقعی GPT-3 را درک کرده و می خواهد در زمره اولین کسانی باشد که از قابلیت های این مدل برای تولید محصولات بهتر استفاده می کند.

منبع


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۶:۵۲ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.