اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

بوی جورابهای عرق کننده Airbus A320


یک خلبان بریتانیایی ایرویز پس از تعریق مانند جوراب و پوشاندن در دامهای حیوانات ، در فرودگاه هیترو لندن به زمین اضطراری رسید.

یک فروند هواپیمای ایرباس A320 که از زوریخ در حال مسافرت بود ، پس از گسترش بوی تنگی در کابین خلبان در 23 سپتامبر سال گذشته ، مجبور به فرود اضطراری شد.

خلبانان بعد از احساس بوی ناخوشایند روی ماسک های اکسیژن خود قرار داده اند ، به خصوص خلبان که تحریک چشم و گلو ، تهوع و استفراغ رنج می برد و به محض فرود ، مجبور شد از پنجره استفراغ کند.

فرود اضطراری به دلیل ناخوشایند بوی جوراب

هیچکدام از 145 مسافر و خدمه هواپیما مختل نشده بودند ، اما به محض فرود آمدن ، خلبان و خلبان را به بیمارستان منتقل کردند و در همان روز پس از معاینه پزشکی ترک کردند.

روز گذشته توسط شعبه تحقیقات سوانح هوایی منتشر شد که حاکی است با وجود تحقیقات کامل ، منبع بو مشخص نشده است. در این گزارش پنج حادثه مشابه دیگر در هواپیماهای مشابه ذکر شده است.

شباهت های بین این رویدادها شامل وقوع آنها در مکان های مرطوب و مرطوب و همچنین سفرهای کوتاه بین شهری در اروپا است. در پنج سال گذشته بیش از 3 هزار و 166 مورد بوی بد یا دود به شعبه بررسی حوادث هوایی گزارش شده است.

فرود اضطراری به دلیل ناخوشایند بوی جوراب

در این موارد ضبط شده ، علل مختلفی از جمله رسوب روغن موتور یا شیرینی سوزان ذکر شده است. این دیده بان ادعا می کند که علیرغم گزارش های مشابه در سال های اخیر ، همه تحقیقات نتوانسته اند علت بیشتر این بوها را مشخص کنند.

اپراتور و سازنده هواپیمای زوریخ همچنین گفت: آنها با اجرای روشهای نگهداری جامع برای شناسایی منبع بوی بد ، تغییر نحوه عملکرد خدمه پرواز و ایجاد تغییراتی در جهت افزایش گردش هوا در کابین خلبان ، گفتند: آنها در تلاشند تا با پیشگیری از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

در ژانویه امسال ، خلبان پس از پوشیدن ماسک و بو کردن ناخوشایند ، به زمین اضطراری در هیترو رسید.

یک پرواز اضطراری بعد از ظهر از آتن در 4 مایل دریایی از لندن اعلام شد ، زیرا وضعیت این خلبان رو به وخامت گذاشت و وی مجبور شد یک فرود غیرقابل پیش بینی را انجام دهد.

منبع


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۰:۵۶ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.