اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

استفاده از رنگ ها در دکوراسیون منزل

بیشتر افراد واکنشی رنگ آگاهانه یا ناخودآگاه دارند. اگرچه ما همیشه به رابطه بین لوکس و طراحی داخلی خانه خود اهمیت نمی دهیم ، تحقیقات نشان می دهد که رنگ ها بر روحیه ، سطح انرژی و گزینه های ما تأثیر می گذارد.


استحکام رنگ

لسلی هارینگتون ، مشاور و کارشناس رنگ ، معتقد است که حتی وقتی با رنگ های اطراف خود آشنا نباشیم ، هنوز هم جلوه رنگ وجود دارد ، به خصوص هنگامی که رنگ پیرامون ما تیره و ضخیم است.

هریتون می گوید: "رنگ ها می توانند تأثیر بسیار زیادی بر رفتار فرد و نحوه تفکر یا احساس خود داشته باشند." به عنوان مثال ، می توانیم تأثیر ورود به یک اتاق به رنگ قرمز ، صورتی یا آبی را بر روی قلب مشاهده کنیم. "این یک واکنش جسمی غیر ارادی است."

با این حال ، همه با یک روش خاص با یک رنگ خاص تعامل نخواهند کرد. هریتون می گوید: "از نظر روانشناختی ، هر کس به همان روش نسبت به رنگ ها واکنش نشان نخواهد داد."

در واقع ، برداشت های مختلف ما از رنگ ها توسط تجربیات جمعی ، فرهنگی و شخصی که ما از آن عبور کرده ایم شکل می گیرد.

به عنوان مثال ، قرمز معمولاً با تعریف عشق همراه است. علاوه بر این ، در هر کشور سنت های فرهنگی خاصی در رابطه با رنگ وجود دارد: در کره جنوبی ، هنگام عزاداری از رنگ سفید استفاده می شود. اما در فرهنگ غربی ، از رنگهای تیره تر برای چنین شرایطی استفاده می شود.

رابطه رنگهای شخصی

همه ما تجربیات متفاوتی به خصوص در مورد رنگ ها داریم. بیایید مثلاً شخصی را که وقتی خانه ی مادربزرگش را می بیند هنگامی که یک پاستیل زرد می بیند به یاد بیاورد و با دیدن این رنگ احساس راحتی می کند.

حتی برای کسانی که خصوصیات مشترکی مانند افسردگی ، اضطراب یا سایر مشکلات بهداشتی مشابه دارند ، تعیین رنگ خاصی امکان پذیر نیست. اما طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده در این زمینه می توان به توافق کلی رسید.

در دهه 1880 ، فلورانس بلبل (پرستار ، ریاضیدان انگلیسی و بنیانگذار حرفه نوین پرستاری ، معروف به "بانوی نور") متوجه اهمیت رنگهای روشن و متنوع در بیمارستان و بهبود روحیه و سلامتی بیماران شد.

دهه ها بعد ، در دهه 50 ، فابر پرین ، متخصص رنگ ، مقالاتی در مورد تأثیر برخی رنگ های آبی و سبز و اثرات تسکین دهنده و حتی خواب آور آنها نوشت.

همچنین در دهه 1960 برخی از محققان دیوارهای برخی از زندانها در سراسر ایالات متحده را با رنگ صورتی روشن رنگ کردند تا اثرات آنها را بر زندانیان بررسی کنند. این رنگ بعداً "Baker-Miller Pink" نامیده شد و حاکی از کاهش رفتار خشونت آمیز و پرخاشگرانه زندانیان و همچنین کاهش فشار خون و ضربان قلب بود.

هریتون می گوید: "به طور کلی ، رنگ های گرم دلگرم کننده هستند و رنگهای شگفت انگیز باعث آرامش ما می شوند."

اگرچه پاسخ به این رنگها ممکن است از هر شخص دیگر متفاوت باشد ، اما ایجاد یک محیط احساسی سالم با استفاده از رنگها در بین طراحان و متخصصان رایج تر می شود.

 

ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۵:۰۵ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.