اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

گونه های مشکلات کولرهای گازی را بدانید

به صورت ارگانیک زمانی فصل‌تابستان از رویکرد میرسد می بایست سیستم سرمایش گازی سوای هیچ مشکلی کار نماید برای این که بتوانید غایت به کار گیری از خنک کننده گازی خویش را ببرید و برای این‌که مطمئن گردید خنک کننده گازی شما عالی کار مینماید و هنگام استعمال از آن وخیم نمیشود بایستی اگر چه وقت یک توشه به شکل زمان ای یا این که دست‌کم هر سال یکبار با نیروی کار تعمیرات کولر  گازی و اسپیلت تماس حاصل نمایید . تا اسپیلت شمارا برسی و خدمت نماید تا سیستم سرمایش به طور ناگهانی وخیم نشود .


ادله آمپر کشیدن کمپرسور

چنانچه اختلاف دمای هوای محل ورود و خروجی اواپراتور غیرعادی بود به اندازه آمپر کمپرسور مراجعه می‌کنیم در حالتی که میزان آمپر کمتر از حد معمول بود علت آن قادر است فساد کمپرسور , فقدان گاز , گرفتگی لوله مویی باشد اما در صورتیکه آمپر از حد معمول فراتر بود علت آن آلوده بودن کندانسور و یا این که بالا رفتن دمای محفظه علی الخصوص در شهرهای گرمسیری و یا این که بیش تر بودن گاز مبرد می‌باشد .

در‌صورتی‌که کمپرسور معیوب باشد جریان کمپرسور ذیل می‌آید و میزان فشار رانش کم و فشار مکش فراوان میشود . در صورتی شیربرقی 4 راهه وخیم شود و 4 لوله محل ورود و خروجی آن نیز دما میشود و آمپر کمپرسور تا 80 درصد ناچیز میشود .

 

اصول درست عیب یابی خنک کننده گازی و اسپیلت

ﻋﻴﺐﻳﺎﺑﻲ ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ می توﺍﻧﺪ ﻛﺎﺭ ﺩﺷﻮﺍﺭ ﻳﺎ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻱ ﺑﺎﺷﺪ . ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻛﻠﻲ ﺭﻭﺵ ﻣﻨﻄﻘﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﻴﺴﺘﻢ , ﺣﺬﻑ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻭ ﺣﺬﻑ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﻲ ﺗﺎ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺻﻠﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ .

ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺗﺌﻮﺭﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﺸﺨﺼﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ کولرهای گازی ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻤﻲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﻋﻴﺐ ﻳﺎﺑﻲ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﺧﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺭﻳﺸﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ , ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ . خوبتر است مدام کار عیب یابی و تعمیر سیستم سرمایش گازی را به کارشناس آن بسپارید .


علت خنک نکردن سیستم سرمایش گازی :

سیستم سرمایش گازی چند سال است کار می نماید و نو با این نقص‌ مواجه شده‌است . 
خنک کننده گازی را جدید خریداری نموده اید .


از اکثر ترین علت خنک نکردن خنک کننده گازی که میتواند در خنک نکردن سیستم سرمایش های گازی با قدمت کاری یک سری ساله نقش داشته باشد می شود به مورد ها تحت اشاره کرد :

عدم شست و رفت و خدمت سالیانه خنک کننده گازی 
وخیم شدن و یا این که بسته شدن غربال خنک کننده گازی 
وخیم و یا این که سوختن رشته یا این که موتور رشته خنک کننده گازی 
اتمام و یا این که فقدان گاز در سیستم سیستم سرمایش گازی 
فساد کمپرسور سیستم سرمایش گازی 
فساد محل ورود و یا این که خروجی های هوا سیستم سرمایش گازی 
ایرادات اورلود سیستم سرمایش 
عیب در ترموستات خنک کننده گازی


خدمت خنک کننده گازی هرساله حتمی است

سیستم سرمایش گازی که با نام‌هایی همچون اسپلیت یا این که سیستم سرمایش دو تیکه هم شناخته می گردد به جهت ساختاری که برای ساخت صدای کمتر در آن به کار رفته است , کندانسور یا این که اصطلاحاً موتور آن در فضای گشوده خارج نصب میگردد که با اعتنا به قرار گیری در جوار گرد و خاک درصورت خدمت نشدن هر ساله علاوه بر کاهش قدمت موءثر سالانه هم از بازده آن تحلیل رفته و بر هزینه برق مصرفی افزوده خواهد شد .

 

عیب یابی و تعمیر در کولرگازی اسپلیت

- خنک کننده روشن نمیشود .

- موتور فن روشن می شود البته کمپرسور براه نمی افتد .

- سوییچ رشته را روی تمام شرایط ها قرار داده ایم ولی , رشته روشن نمی‌شود .

- کمپرسور و رشته هر دو در هم اکنون کارند البته خنک کنندگی خنک کننده زیاد کم است .

 


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۸:۴۲ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.