اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

مشکلات بو در خودرو

ممکن است در حالی که درون خودروی خویش نشسته و در حالا رانندگی به جهت مقصد می باشید , متوجه بوی نا مطلوب و عجیبی گردید . این بو میتواند منشأ متفاوتی داشته و به عارضه ها گوناگونی تولید گشته باشد . قبل از ناخوشایندی بوی به مشام رسیده , حیاتی است که بدانید گونه های بو در ماشین را می بایست به دلایل متفاوتی متعلق دانسته و بدون شک نسبت به پیگیری آنان , مبادرت فرمایید .

بوی پلاستیک سوخته از اتومبیل صفر

در صورتی‌که که بوی پلاستیک سوخته را استشمام کردید , احتمال دارد عیب به سیستم ترمز یا این که ورقه کلاچ بازمی‌گردد . به طور معمول این واقعه برای راننده‌های مبتدی صورت میدهد که با خودروی صفر کیلومتر خویش در حالا رانندگی بوده و هنوز عادت صدق درباره‌ی به دست آوردن نیم کلاچ ندارند . این اشخاص نیم کلاچ را طولانی‌تر از حد معمول نگاه داشته و برای در دست گرفتن خودروی خویش , به ورقه کلاچ فشار فراوان وارد می نمایند .

بوی روغن سوخته از خودرو

علت بوی سوختگی از موتور خودرو را می بایست به صورت کلی به نشتی روغن , نسبت دهیم . اما بوی ناشی از ساییدگی برگه کلاچ هم , چنین وضعیتی به‌وجود خواهد آورد . در حالتی که روغن نشتی داشته و روی جزء موتور ( به خصوص قسمت‌های گرم شده و داغ آن ) بریزد , بوی روغن سوختن را استشمام خواهید کرد .

بوی سیم سوخته از خودرو

استشمام بوی سیم سوخته از اتومبیل , شاید به سوختن اتصالات برقی و عایق‌های حرارتی باشد . مسلما خودروی خویش را متوقف ساخته و با بالا دادن درب کاپوت , همه مسیرهای فیوزها و اتصالات سیمی را دنبال نمایید . آیا جایی انقطاع شدگی یا این که اتصال بازدید می‌کنید؟

بوی ماندگی و تخم مرغ فاسد از گونه های بو در ماشین

استشمام این بو در حین روشن کردن خنک کننده یا این که سیستم گرمایش اتومبیل , نشانه‌ای قطعی از قرار داشتن آلودگی درون سیستم تهویه اتومبیل بوده و بایستی با شستشو و تمیزکاری خنک کننده اتومبیل و احتمال دارد تعویض فیلترها , این سیستم را پاک کرده و از شر بوی نامطبوع آن خلاص گردید .

بوی بنزین درون اتاق ماشین

شیوع بوی بنزین درون اتاق اتومبیل که یک کدام از گونه های بود در ماشین به شمار می رود , می تواند ناشی از شل و ول بودن درب باک بنزین یا این که مشکلی در مسیر انتقال بنزین به محیط احتراق باشد . توجه داشته باشید که‌این مسئله زیاد خطرناک است و در شکل عدم دقت به موقع نسبت به آن , ریسک حریق سوزی و حادثه ها شدید , موجود هست .

بوی سوختگی از گرم کننده خودرو

در‌صورتی‌که از سیستم گرمایش خودروی شما , بوی سوختگی احساس میشود , احتمال سیم کشی‌های برق اتومبیل , مشکلی داشته و در قسمتی اتصالی کرده‌اند . دراین‌صورت می بایست سیم کشی‌ها گزینه باز بینی قرار بگیرند . به علاوه بوی نامطبوع و زننده از سیستم گرمایش اتومبیل را هم می بایست با تعویض فیلترهای سیستم تهویه , برطرف سازید .

استشمام بوی گوگرد از موتور اتومبیل

ایراد در گیربکس و ماندگی بیشتراز حد روغن آن , به تولید بویی مشابه به گوگرد باعث می شود . این بوی گوگردی به جهت گوگرد جانور در روغن گیربکس است و برای رفع آن می بایست گیربکس‌ها باز‌نگری شده و روغن گیربکس تعویض گردد .


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۴ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۶:۳۲ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.