اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

گشودن گرفتگی لوله ظرفشویی

 

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی از آن دست مشکلاتی است که برای هر فردی پیش آمده است . بدون شک برای شما نیز این خلل اتفاق افتاده است که لوله فاضلاب ظرفشویی شما مسدود شده باشد و آب در سینک ظرفشویی انباشته شده و تخلیه نمی شود .

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی هنگامی واقعه میافتد که مواد غذایی و ذرات زاید وارداتی از سینک ظرفشویی , در جزء لوله فاضلاب ظرفشویی گیر کرده و شیوه آب را مسدود نمایند . این گرفتگی احتمال دارد در هر بخش از لوله فاضلاب حادثه بی افتد البته همگانی ترین مکان انسداد لوله در نصیب شترگلو ( سیفون ) و خرطوم فاضلاب است . این دو نصیب ویژگیهای خاصی دارا‌هستند که منجر میشود مواد راحت تر در آن‌ها گرفتار شوند و رویه لوله را ببندند .

۱ - شترگلو

همان گونه که می‌دانید شترگلو لوله ای خمیده نظیر گلوی شتر یا این که آرم مد ( ~ ) است . خمیدگیهای شترگلو برای خودداری از شکافت رایحه و گازهای فاضلاب به باطن خانه است . این یکی‌از خاصیت شترگلو است ; ولی این خواص یک اختلال نیز داراست . خلل این است که خمیدگیهای شترگلو مکان قابل قبولی برای تولید انسداد و گرفتگی لوله است .

۲ - لوله خرطومی

لوله ای که شترگلو را به دهانه چاه فاضلاب وصل می نماید لوله خرطومی است . این لوله هم استعداد گرفتگی و انسداد را داراست . چربیهای ظروف و مواد غذایی به دیوارهها و شیارهای لوله خرطوم میچسبند و منجر گرفتگی لوله میشود .

 

مطرح ترین راه خودداری از انسداد لوله فاضلاب ظرفشویی , پرهیز از ورود مواد مازاد به باطن لوله است . اگر‌چه این طریق فراوان بی آلایش و پیش پا افتاده است ولی اکثری از اشخاص با رعایت نکردن آن در گیر این ایراد میشود و آنگاه برای حل خلل پیرو شماره رفع گرفتگی لوله و خالی کردن فضولات چاه می‌شوند . در واقع علت مهم گرفتگی لولههای فاضلاب ورود مواد مازاد به باطن لوله است . لوله فاضلاب مکانی برای عبور آب و فاضلاب است و در صورت ورود مواد مازاد , قابلیت گرفتگی در آن موجود هست .

با این وجود در صورتی‌که مواد غذایی و مواد مازاد وارد لوله شد , نباید آن‌ها را به هم اکنون خویش رها کرد . بایستی یه خرده آب باطن سینک ظرفشویی جاری شد تا مواد مازاد وارداتی به ملازم آب از باطن شترگلو و لولهها عبور نمایند .


بازکردن گرفتگی لوله

 

لوله بازکن دستی

لوله بازکن دستی که به آن تلنبه هم گفته میشود , وسیله ای مطلوب برای مفتوح کردن گرفتگی لوله فاضلاب سینک ظرفشویی است . این وسیله ساخته شده شده‌است از یک قطعه پلاستیکی به صورت نیم دایره و یک مدل . وقتی که لوله فاضلاب سینک ظرفشویی مسدود شد , نصیب پلاستیگی لوله بازکن را روی دهانه لوله در کف سینک ظرفشویی قرار دهید

هنگام استعمال از تلنبه لوله بازکن می بایست به دو نکته حائض اهمیت اعتنا کرد .

وقتی که تلنبه لوله بازکن را فشار میدهید , هوا نباید از ذیل پمپ آن بیرون شود .
بعداز این‌که لوله گشوده شدن یه خرده آب باطن لوله جاری شد تا مواد جامد درون لوله به دخل چاه رفته و مجدد سبب گرفتگی نشود .

لوله بازکن شیمیایی

این گونه لوله بازکن برای بازکردن گرفتگیهای ضعیف مطلوب است . میزان قابل قبولی از این ماده سبب بازشدن گرفتگیهای لوله میشود . اما سرعت این رویکرد فراوان آرام است . پس از ریختن ماده لوله بازکن بایستی مدتی حوصله کرد تا مواد شیمیایی درون لوله بازکن وارد لوله شده و داخل مواد زائد رخنه نماید تا سبب از در بین رفتن آنان و باز کردن لوله شوند . این جور لوله بازکنها دربردارنده مواد اسیدی و شیمیای است که منجر حل شدن و از میان رفتن مواد میشود . این مواد شیمیایی نیز گرفتگی را از در بین می برد و نیز لوله را . در به کارگیری از این مواد بایستی اعتنا کرد .

مواد درون لوله بازکن شیمیایی , سمی می باشند و می بایست از دسترس کودک ها بدور باشد . این مواد را رایحه هم نباید کرد چون بخار این مواد هم سمی است و منجر تولید خلل در تندرست شما میشود .

پودر لوله بازکن

در زمان دیر باز که محلولهای شیمیایی لوله بازکن فقدان , از پودر لوله بازکن به کار گیری می شد که اسم آن «چنته» بود . برای به کار گیری از پودر لوله بازکن می بایست پودر را در لوله کم آب بریزید و بعداز مدتی داخل لوله آب بریزید . با وارد شدن محلولهای لوله بازکن به کار گیری از پودر منسوخ شده , ولی چنانچه بدین پودر دسترسی داشتید می‌توانید از آن به کار گیری نمایید .

لوله بازکن دست ساخته

به کارگیری از جوش شیرین و سرکه احتمال دارد در مفتوح کردن منش لولههای ظرفشویی به شما یاری دهد . نخست یک سری قاسق جوش شیرین داخل لوله ریخته و بعد یه خرده سرکه روی آن بریزید .
آب جوش

چنانچه هیچ دسته باز کردن لوله برای بازکردن راه و روش لولهها ندارید می توانید از آب جوش به کار گیری فرمائید . به کار گیری از آب جوش برای گشودن گرفتگیهای ضعیف مطلوب است . چنانچه گرفتگی لوله دوچندان نباشد , با ریختن پاره ای آب جوش داخل لوله سینک ظرفشویی میتوان روش لوله را به راحتی گشوده کرد .

 


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۳:۰۳ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.