اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

عایق رطوبتی چیست؟

وجود رطوبت با گذشت زمان قادر است بخش های گوناگون ساختمان را فرسوده کرده و به آنان زخم برساند . به همین بهانه برای آب بندی کردن بخش های متفاوت ساختمان , از عایق رطوبتی به کارگیری می نمایند . عایق بندی رطوبتی در هر جزو ساختمان که احتمال دارد رطوبت به آن جا شکافت نماید انجام می شود .

عایق رطوبتی چه می‌باشد و چه کاربردهایی دارد؟
عایق رطوبتی را می توان پوشش هایی توصیف کرد که با ترکیبات متفاوت , به مراد حفاظت در قبال آب و رطوبت ساخته می گردند . به کار گیری از عایق رطوبتی در کلیه مکان هایی که در معرض آب قرار دارا‌هستند الزامی است . پشت بام , دستشویی و گرمابه , استخر و … اعم از مکان هایی می باشند که عایق بندی مسلما می بایست در آنها صورت پذیرد . شکافت رطوبت در ساختمان میتواند سبب پیدایش مشکلاتی مثل تماس گرفتن فلزات , رویش کپک و قارچ ها , یخ زدگی بنا ها و … . شود .

عایق رطوبتی چیست؟
در صورت به کار گیری از عایق های رطوبتی , دیگر مشکلاتی نظیر نشت و یا این که پارگی لوله نمی تواند خسارات متعددی به ساختمان وارد نماید . یافت کردن رویکرد حلی برای مقاوم سازی ساختمان ها در قبال آب و رطوبت , از زمان های قبل همواره یکی مشکلات آدم ها بوده است . امروزه با ترقی تکنولوژی , تجهیزات گسترده تری برای عایق کردن ساختمان و بنا ها موجود است .

اشکال عایق های رطوبتی
برای آن که بتوانید مطلوب ترین عایق رطوبتی را جهت به کار گیری تعیین فرمایید , واجب است تا با گونه های عایق رطوبتی شناخت داشته و خصوصیت های هریک را بدانید . به صورت کلی گونه های عایق های رطوبتی را می توان مبتنی بر گونه مواد تشکیل دهنده و روش اجرا قسمت بندی می نمایند :

اشکال عایق رطوبتی مبنی بر طریق اجرا
عایق های رطوبتی را با به کار گیری از دو راه می توان اجرا نمود . در شیوه نخستین با به کار گیری از گرما و حرارت عایق رطوبتی به مرحله متبوع چسبانده می شود . مدل دیگر را اصطلاحا عایق های رطوبتی سرد اجرا می نامند که برای اجرای آنها صرفا کافی است جزئیاتشان را با یکدیگر ادغام کرد .

اشکال عایق رطوبتی بر طبق مواد تشکیل دهنده
از گونه های عایق می توان برای آب بندی , چسباندن , عایق کاری و چه بسا نقاشی کردن اکثری از مکان ها بهره برد . اکثر وقت ها عایق های رطوبتی علاوه بر آب در قبال اشعه UV هم مقاوم بوده و کاربری سهل و راحتی دارا‌هستند .

عایق های رطوبتی نانو
عایق رطوبتی نانو , علاوه بر رطوبت در قبال تولید قارچ و کپک هم مقاوم است . از آنجایی که در تولید این گونه عایق از فناوری نانو مستعمل شده‌است , آن را می توان پایین مجموعه عایق های پلیمری هم به شمار آورد . استعمال از تکنولوژی نانو درین عایق ها سبب ساز شده‌است تا آنان اصطلاحا آب فرار و گریز بوده و همینطور مقاومت و استمرار بالایی داشته باشد .

عایق های رطوبتی بر اساس قیر
قیرگونی : قیر و کیسه را می توان اول رویه برای تولید عایق رطوبتی دانست . این طریق که سالیان متعددی است مورد به کارگیری قرار میگیرد , با به کارگیری از نوعی پارچه به اسم کیسه و قیر انجام می‌گیرد . کیسه های به کار رفته درین شیوه عایق کاری , گونه های متفاوتی دارا‌هستند که با ارزش های مختلفی در بازار عرضه میشوند . قیر مستعمل درین طرز هم , از تقطیر نفت نپخته تنظیم شده و ترکیبی از هیدروکربن های آلی است .

ایزوگام : ایزوگام را می توان گونه توسعه یافته تری از عایق قیرگونی دانست . ایزوگام , لایه رولی از پیش مهیا شده‌است که با به کارگیری از طریق های یگانه حرارت دهی بر روی سقف و دیوار ها چسبانده می شود .

عایق های رطوبتی سیمانی
این تیم از عایق ها را می شود به نوعی زیرشاخه عایق های رطوبتی پلیمری به شمار آورد , چون برای ارتقا چسبندگی و انعطاف پذیری آنان از مواد پلیمری به کار گیری می شود . در بعضی از عایق های سیمانی , به مراد سعی خوب تر از نانو ذرات هم به کار گیری می شود . به کارگیری از این مدل عایق رطوبتی در مکان هایی که قابلیت ترک خوردگی موجود هست مطلوب نمی باشد .


عایق های بر اساس سیمان , استحکام دوچندان متعددی در قبال فرسایش داشته و به همین جهت از آن‌ها برای عایق کردن مکان های مرطوب و دیوار های ساختمان به کارگیری می شود . استخر ها و مخازن آب از سایر مکان هایی می باشند که با به کارگیری از سیمان عایق کاری میشوند .


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۴:۰۲ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.