اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

تعاریف تاسیسات و گونه های آن

تعاریف تاسیسات و گونه های آن
در جهان ی روز جاری تامین آسایش آدم یکی اهدف اساسی است به همین جهت نقش تاسیسات مکانیکی تحت عنوان جزئی از ساختمان ها که اشخاص به طور روزانه با آن درتعامل میباشند غیرقابل انکار است .


تاسیسات مکانیکی ساختمان دربرگیرنده مناطق ی متمایز می باشند که عبارتند از :

  • تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ,
  • تاسیسات بهداشتی ( آب و فاضلاب ) ,
  • تاسیسات گاز رسانی ,
  • تاسیسات استخر ( استخر , جکوزی , سونا ) ,
  • تاسیسات حریق آدرس ( اعلام آتش , اطفاء آتش ) ,
  • تاسیسات و تهویه مطبوع در بیمار‌ستان ( تاسیسات گازهای پزشکی )
  • تاسیسات سیستم های بخار ,
  • پباده سازی و اجرا در تاسیسات پلکان برقی و بالابر ,
  • پباده سازی و اجرا در تاسیسات آبنما و فواره .

امروزه تاسیسات گرمایشی و سرمایشی که به شیوه کارکرد این سیستم ها خوا‌هیم پرداخت , اهمیت مضاعف بالایی در صنعت ساختمان ایفا می نمایند . شیوه کار سیستمهای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی بر این اصول پایدار است که مدام گرما از شیء گرمتر به شیء سردتر جنبش می نماید همانگونه که آب از تراز فراتر به مرحله زیر تر جریان مییابد .

ضمنا همگی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی دارنده اشکال متفاوت سیستمهای تهویه هم هستند که عبارتند از :
الف ) تهویه ارگانیک : در تهویه ارگانیک نیروهای حرارتی شناوری بجهت اختلاف چگالی هوای درون وبیرون , هوای خارج را از روش پنجره ها , درب ها , نورگیرها و هواکش ها به باطن ساختمان سوق‌دهی می نمایند و

ب ) تهویه مکانیکی : تهویه مکانیکی از روش تاسیسات حرفه ها تولید می شود , رشته ها میتوانند به صورت بدون واسطه در پنجره ها یا این که دیوارها یا این که شبکه های ورود و خروج هوا از اتاق نصب گردن .

پ ) تهویه ترکیبی : در تهویه ترکیبی از تهویه ارگانیک ملازم با تهویه مکانیکی جهت تامین اندازه هوای موردنیاز به کارگیری می شود .


تاسیسات بهداشتی :

از شروع پیدایش آدم تا کنون بزرگترین گرفتاری بشر دسترسی به منابع آب بوده است . در اعصار دیرباز با دقت به کوچکتر بودن مجتمع های انسانی بیشترین و مهم‌ترین منابع آب شیرین مورد به کارگیری جهت مصارف آشامیدنی و کشاورزی بوده است .

در همین راستا دانشمندان دانش گاه صنعتی امیرکبیر , غالب به تولید نانو غشایی گردیده اند که حاذق به تصفیه پساب های صنعتی و آب های کثیف با بازده بالای 90 درصد می‌باشد . درضمن , ایجاد این نانو غشا با هزینه نادر قابلیت پذیر بوده و بدلیل کارآیی و ارتفاع قدمت بالا منجر کاهش هزینه پروسه تصفیه پساب ها می شود .

تاسیسات گاز رسانی :
در تاسیسات گاز رسانی کله قانون ها ومقررات تحت حیث اداره نظام مهندسی ساختمان و کمپانی گاز میباشد . لذا مسیر لوله کشی گاز و انشعابات آن در ساختمان ها براساس مقررات و قوانین خاصی هستند .

تاسیسات استخر
تاسیسات یک استخر با اعتنا به تجهیزات متبوع از تنوع فراوان بالایی برخوردار می باشند . ساختار تاسیسات استخر به شش بخش دارای اهمیت تقسیم میگردند که عبارتند از :

الف ) مدار گردش آب
ب ) آبنما و فواره
پ ) هیترها
ت ) سیستم های خود کار مواد شیمیایی
ث ) فروغ

 

تاسیسات حریق آدرس :

در طی سال های اخیر اداره حریق آدرس و سرویس ها ایمنی شهرداری تهران با دقت به رویش آتش و حادثه ها غیر انتظار در بخش ساختمان های شهری به رعایت نکات ایمنی در معماری , ساختار و دسترسی کاربری های شهری پرداخته است .

همینطور جهت دستیابی هر چه بیش تر به‌این دارای اهمیت و با همیاری نهادهای ذیل بط اعم از اداره نظام مهندسی ساختمان , ضوابط ملی ساختمان و بقیه سازمانهای ذیل بط شاهد توسعه و گسترش روز افزون ایمنی شهری بویژه در بخش بنا های شهری می‌باشیم .

 

تاسیسات و تهویه مطبوع در درمانگاه :

اهمیت و آلرژی بخش تاسیسات و تهویه مطبوع در درمانگاه باعث شده‌است که پباده سازی تاسیسات مکانیکی آن از پیچیدگی مضاعف ویژه ای برخوردار باشد . لذا رعایت اصول استاندارد های در بین المللی باید در کنار ساخت حالت آسایش انسانها در تاسیسات و تهویه مطبوع فضاهای گوناگون درمانگاه ها دقیقا مورد دقت قرار گیرند .

تاسیسات سیستم های بخار :

پباده سازی با صرفه تاسیسات سیستم های بخار به گزینش ظریف مصرف بخار وابسته است به همین جهت در تعیین صحیح میزان لوله ها و شیرآلات مانند شیرهای در دست گرفتن , تقلیل فشار و تله های بخار می بایست دقت نمود تا کارایی ایده آل را داشته باشند

 

پباده سازی و اجرا در تاسیسات در پلکان برقی و بالابر :

در سراسر جهان , پلکان برقی در مکان هایی که به کارگیری از بالا بر ممکن نمیباشد , نصب و مورد به کارگیری قرار میگیرد . من جمله موارد مهم به کار گیری از پلکان برقی در فرودگاه , مرکز ها خرید , مرکز ها حمل ونقل , مرکز ها تجاری , هتل ها در ساختمان ها می‌باشد .

 

پباده سازی و اجرا در تاسیسات آب نما و فواره :

پباده سازی و اجرای آب نما برای محوطه های حیاط دار و اماکن ساختمان ها و دربرگیرنده آب نماهای میباشد . درضمن , ایزولاسیون مهم ترین بخش در ایجاد آب نماسیت و عدم ایزولاسیون مناسی منجر تکان موئی آب در بنا تاسیسات آب نما می شود و به مرور به از نیز پاشیدگی آن سبب ساز خواهد شد .


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۳:۴۴ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.