اخبار ایران

اخبار ایران

اخبار ایران

تاسیسات مکانیکی

 

تاسیسات مکانیکی ساختمان دربرگیرنده تاسیسات بهداشتی , تهویه مطبوع و همینطور تاسیساتی نظیر استخر , سونا , جکوزی و . . . . می‌باشد . در دنیای روز جاری تامین آسایش انسان یکی هدف‌های حیاتی است نقش تاسیسات مکانیکی تحت عنوان جزیی از ساختمان ها که اشخاص به طور روزانه با آن در تعامل می‌باشند انکارناپذیر هست .


عایق کاری لوله های گاز
همواره خوردگی و زنگ زدگی سبب نشت گاز و ایجاد اتفاق می گردد .

به جا ماندن قسمتی از لوله از عایق کاری - ترک بر اثر تنش حرارتی و فیزیکی - خراشیدگی بر اثر اتوبار - صدمات ناشی از سنگ های تیز هنگام مالامال کردن کانال - فشار انبساط و انقباض درون زمین - رخنه ریشه درخت - وجود آهک , گچ و . . در خاک - نشت فاضلاب در خاک حریم لوله - صدمات ناشی از عملیات ساختمانی دور و بر - تاثیر باکتری های در خاک

در لوله کشی روکار :
برای حفاظت لوله باید رنگ آمیزی صورت پذیرد . لازم به ذکر است در بخش اعظم مورد ها مجریان با شخصیت از زدن ضد زنگ پرهیز می نمایند که جا دارااست اعتنا بیشتری بعمل آید .

در لوله کشی توکار :
در مصارف فشار قادر : برای پرهیز از تماس گرفتن لوله های پایین کار , توسط عایق پوش کردن لوله ها و یا این که حفاظت کاتدی توام با عایق پوش کردن انجام می‌گیرد که عایق پوش کردن لوله ها هم به دو شیوه سرد و گرم انجام می شود .

روند انجام کار :
زنگ زدایی با سنباده و برس - چربی زدایی - پرایمر زنی ( پرایمر و یا این که آستری : اساسا فورا بعداز نظافت کردن مرحله لوله صورت بپذیرد ) - پیچیدن نوارپرایمر ( بعد از این که آستری بحدی کم آب شد که به انگشت نچسبد البته اثر انگشت بر روی آن باقی بماند ضروری است نوارپیچی صورت بپذیرد ) پرایمر زنی در هوای بارانی - مه سنگین - در گرد و غبار و یا در مرتبه حرارت زیر ۵ - مرتبه سانتیگراد مجاز نیست . از به کاربردن آستری هایی که در اثر گشوده بودن درب مخزن , مواد گریزو فرار آن از میان رفته یا این که فاسد شده می بایست خودداری شود . گذشته از گشودن درب پیاله آستری , می بایست بقدر کافی آنرا لرزاند تا بخوبی ادغام شود .

ویژگی ها نوار :
۱ - ضخامت نوار برای موقعیت عادی 0 . 5 و ضخامت لایه چسبی آن 0 . 2 میلی متر و برای نوار رمز جوشها , ضخامت نوار 0 . 8 میلی متر و ضخامت لایه چسبی آن 0 . 6 میلی مترمی باشد .
۲ - مقاومت کششی دست‌کم ۵ کیلوگرم بر یک سانتی متر پهنا نوار
۳ - میزان چسبندگی نوار به لوله دست کم ۵/۱ کیلوگرم به ازای هر سانتیمتر پهنا نوار و میزان چسبندگی نوار به نوار 0 . 5 کیلوگرم به ازای هر سانتی متر پهنا نوار می باشد .
۴ - نوار پیچی با زاویه و کشش مطلوب صورت بپذیرد , بطوری که در هنگام نوار پیچی بیش از ۵/۰ درصد از پهنا نوار کاسته نشود .


در صورتی که رینگ نوار در هنگام نوار پیچی به پایان رسد , نوار جدید دستکم یک به دور روی نوار قبلی پیچیده شود . در محل اتمام نوارپیچی باید نوار سه به دور روی نیز پیچیده شود .
در صورتی که نوار پیچی لوله ها پیشین از جوشکاری انجام یافته باشد , نوار پیچی راز جوش ها و اتصالات باید بوسیله نوار قابل انعطاف اختصاصی رمز جوش ها و اتصالات صورت بپذیرد .

سیستم های گرمایشی
سیستم گرمایشی تابشی :
این سیستم که با گرمایش هوا گزینه استفاده قرار میگیرد در تالار های گوناگون قابل استعمال می باشد . کوره هوای گرم ساخت آساد صنعت و سیستم ایتالیا می‌تواند با بازده بالای 98 % و کاهش مصرف سوخت رقابت چشمگیری با مثال های جانور داشته باشد . این سیستم دارای حرفه و ترموستات میباشد که هوای گرم را با دمای اضطراری در حین تالار توزیع می نماید .


نوع Baf - Mc منحصرا برای تالار های رشد طیور درست شده و در دنیا مخصوص است :

- تلفات کمتر و کاهش هزینه های دامپزشکی
- عدم نیاز به ایجاد تاسیسات گرمایشی
- رطوبت نسبی کمتر در محیط .
- نبود مواد آلاینده در هوای تالار
- بازده بالای 90 % - عدم جابجایی هوا وگرد و غبار در باطن تالار

 

سیستم گرمایش تابشی SYSTEMA
اجزا و طرز کار سیستم
سیستم گرمایشی از یک مشعل گاز یا گازوئیل سوز در ابتدای لوله و یک حرفه در انتهای لوله تشکیل شده‌است . هوای ورودی از بیرون تالار تهیه و بعد از اشتعال گازهای سوخته شده به وسیله رشته به بیرون تالار اگزوزست می شود .


موضوعات مرتبط: مقالات آموزشی

برچسب‌ها: تاسیسات مکانیکی،


تاریخ : ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۰:۵۶ | نویسنده : پارمیتیس | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.